De dataset voor IC-1318 is vastgelegd op 27 mei 2026. Deze afbeelding is de tweede bewerking van deze set. Deze keer heb ik de beelden gestapeld in Siril met behulp van het Extract-HaOIII-script. Dit is de eerste keer dat ik een afbeelding heb opgesplitst en de afzonderlijke kanalen op deze manier heb bewerkt. Nadat ik de Ha- en OIII-fits als tif-bestanden had opgeslagen, heb ik deze bewerkt in Paint Shop Pro 2022 met aanvullende aanpassingen in PS CS2. De laatste bewerking was het verwijderen van nevel in Affinity Photo 2.
Apparatuur:
ASI533MC Pro met de Antlia ALP-T
Askar ACL200 hoofdtelescoop
ASI220
SV165 volgkijker
Skywatcher HEQ5 Pro
Dit is een Google Translate-vertaling: Ik ben een Amerikaanse spreker die net buiten Winschoten woont.
533-Sadr
- Wjdrijfhout
- Contacteer:
Re: 533-Sadr
Welkom op het forum! Welke persoon gaat er schuil achter de naam TheChief?
Gefeliciteerd met een hele mooie opname met erg veel detail. Ben ook wel nieuwsgierig hoe de originele opname eruit ziet, dus zonder de kanalen gesplitst.
Mooie compacte setup met de ACL200, dat is echt een hele mooie breedbeeld-telescoop.
Gr. Willem Jan.
Gefeliciteerd met een hele mooie opname met erg veel detail. Ben ook wel nieuwsgierig hoe de originele opname eruit ziet, dus zonder de kanalen gesplitst.
Mooie compacte setup met de ACL200, dat is echt een hele mooie breedbeeld-telescoop.
Gr. Willem Jan.
Re: 533-Sadr
Het splitsen van de kanalen pakte heel goed uit. Ik ga nu terug naar eerdere datasets om te kijken of ik de verwerking kan verbeteren door de afbeelding te splitsen en de kanalen afzonderlijk te verwerken. Ik ben vier jaar geleden met deze hobby begonnen en leer mezelf alles aan. Je kunt zien dat er een heel klein verschil is in het eindresultaat tussen de manier waarop ik de afbeeldingen tot nu toe verwerkte en deze gloednieuwe aanpak.
De kleuren zijn een problem voor mij. Ik kan nog niet goed maken.
De kleuren zijn een problem voor mij. Ik kan nog niet goed maken.